Brose App FAQ
Dit document is een vertaling. Bij geschillen over de interpretatie van deze voorwaarden of over datering van de informatie is de officiële versie in de Duitse taal doorslaggevend.
Status: 15.08.2022
- Waar kan ik de Brose App downloaden??
App Store (iOS)
Google Play Store (Android)
Momenteel alleen beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk.
Andere landen zullen volgen.
- Met welke e-bike merken of modellen is de app compatibel?
De Brose app is ontwikkeld voor e-bikes met het Brose Drive System (d.w.z. Brose drive + Brose display + Brose accu). De app kan pas worden gebruikt vanaf modeljaar 2021. De app maakt het gemakkelijk om bij het toevoegen van uw e-bike te controleren of deze al compatibel is. Zo niet, dan krijgt u automatisch een bericht dat uw e-bike helaas niet wordt ondersteund. Opmerking: Het achteraf aanbrengen van een Brose display op een bestaand e-bike systeem maakt de Brose e-bike app niet compatibel.
3.1. Hoe kan ik de app en de e-bike met elkaar verbinden? (Account aanmaken)
Aan de volgende technische eisen moet worden voldaan om een verbinding tussen de smartphone en de e-bike tot stand te brengen:
- het display op de e-bike is ingeschakeld
- Bluetooth is geactiveerd op de smartphone
- de smartphone is verbonden met het internet
Voer nu de volgende stappen uit:
- Start de registratie in het menu van het scherm
- Volg de getoonde stappen en zet het display in "pairing mode".
- De smartphone maakt nu via Bluetooth verbinding met de e-bike.
- maak een account aan met uw e-mailadres
3.2. Ik kan geen verbinding tot stand brengen tussen de e-bike en de app.
Belangrijke opmerking: Na het updaten naar versie 43 of hoger van het Allround Display moeten de volgende stappen worden uitgevoerd:
- Reset de verbinding met de e-bike op uw smartphone. Selecteer hiervoor de systeeminstellingen onder iOS en verwijder de fiets uit de instellingen onder het Bluetooth-menu-item. Druk hiervoor op de i naast de e-bike ID (bijv. ABCD_000_20201007_00008) en selecteer "Negeren". Op Android, selecteer Bluetooth in de instellingen onder Verbindingen, tik op de e-bike ID en selecteer "Unpair"
- Nadat de verbinding op de smartphone is gewist, moeten ook de instellingen op het display van de e-bike worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen onder Instellingen --> Fabrieksinstellingen.
- Nadat het scherm opnieuw is opgestart, selecteert u Instellingen --> Bluetooth --> Smartphone verbinden.
- Schakel Bluetooth op de smartphone in en start de Brose e-bike app.
- Als er te veel Bluetooth-apparaten (bijv. smartphones, smart homes, toetsenborden, enz.) in de buurt zijn, kan de verbinding mislukken. Verplaats de smartphone en de e-bike naar een plek waar minder apparaten staan.
3.3 Hoe reset ik de verbinding met de e-bike?
iOS
Ga naar de Bluetooth-instellingen van uw smartphone, druk op de i-toets van de vermelding van uw e-bike en vervolgens op "Negeer apparaat".
Android
Ga naar de Bluetooth-instellingen van uw smartphone, druk op het tandwielpictogram van de vermelding van uw e-bike, druk op "Verbinding beëindigen" of "Verwijderen", afhankelijk van uw smartphone.
3.4 Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Log in op de Brose e-bike app met het account dat je wilt verwijderen en ga naar de instellingen via het tandwiel icoontje rechtsboven. Selecteer Mijn account en Account verwijderen. Uw account wordt onmiddellijk geblokkeerd en al uw gegevens worden binnen 14 dagen gewist. U kunt natuurlijk altijd een nieuwe account aanmaken.
- Komoot en Strava
4.1. Verschillende weergave van gegevens in Komoot of Strava
De gegevens die in Komoot of Strava worden weergegeven, zijn alleen gebaseerd op de door u geregistreerde GPS-gegevens. We gebruiken de gegevens van je e-bike ook in onze app. Daarom kunnen er afwijkingen in de gegevens zijn.
4.2. Wanneer worden mijn gegevens naar Komoot of Strava gestuurd?
Voorwaarde voor het uploaden van je route naar Komoot of Strava is dat je via de instellingen in de Brose app verbinding hebt gemaakt met je Komoot of Strava account. Alleen dan wordt elke route die je opneemt automatisch geüpload naar Komoot of Strava.
4.3. Ik kan geen route opnemen
Als de knop om de route te registreren grijs en inactief is, controleer dan of de smartphone is aangesloten op de e-bike. Een actieve Bluetooth-verbinding is vereist om een route-opname te starten. Soms kan het wat langer duren voor uw opgenomen route naar ons is geüpload. Even geduld.
4.4. Weergave van hoogte (Android)
Bij sommige Android-smartphones kan het gebeuren dat de berekende en weergegeven hoogtemeters niet overeenstemmen met de werkelijkheid. Dit heeft te maken met de GPS-chip die in uw smartphone is ingebouwd. Wij werken echter aan een verbetering van de berekening, ook voor deze smartphones.
4.5. Afwijkende weergave van het resterende bereik
Het resterende bereik dat op het display en in de app wordt getoond, varieert soms sterk. Dit is te wijten aan de volgende redenen: Het is altijd afhankelijk van het momenteel geselecteerde steunniveau en de berekening is momenteel gebaseerd op reële verbruikswaarden in plaats van gemiddelde waarden. Wij werken eraan om het resterende bereik in de toekomst nog nauwkeuriger te berekenen voor u en uw rijstijl.
- Impressum, Privacybeleid, Gebruiksvoorwaarden
Impressum (Brose App)
Privacybeleid (Brose App)
Gebruiksvoorwaarden (Brose App)